Verhuur voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Voor de huurders van het “Trappershonk” van de Stichting scoutinggebouw “Het Trappershonk”,

Gildepenningdreef 1 8253 BD Dronten, verhuur@flevo-scouts.nl.

Artikel 1: Huurprijs

Lid 1: De huurprijs is terug te vinden in het prijzenoverzicht en kan per jaar verschillen. De prijs is inclusief redelijk gebruik van gas, water, elektriciteit en afval.

Lid 2: De huursom dient 30 dagen voor aanvang van de huurperiode te worden betaald. Het bedrag dient te worden overgemaakt of gestort op rekeningnummer NL43RABO01400.20.721 t.n.v. Stichting scoutinggebouw “Het Trappershonk” te Dronten of via de IDEAL link betaald te worden.

Lid 3: Indien de huurder niet aan de verplichtingen voortvloeiend uit deze overeenkomst voldoet, is de verhuurder bevoegd deze overeenkomst met onmiddellijke ingang als ontbonden te beschouwen en staat het de verhuurder vrij om de huurperiode aan een andere huurder toe te zeggen.

Lid 4: Indien de reservering binnen 30 dagen voor de huurperiode plaatsvindt dient de huursom zo snel mogelijk betaald te worden. De huursom dient in ieder geval betaald te zijn voordat het gehuurde in gebruik genomen kan worden.

Lid 5: Het is mogelijk om tot 48 uur van te voren het aantal deelnemers te wijzigen. Er mogen maximaal 10% minder deelnemers worden opgegeven dan genoemd in het contract. De prijs zal dan aangepast worden. Bij meer deelnemers dient vooraf bijbetaald te worden.

Hierbij blijven de minimum huurprijs en maximaal aantal deelnemers voor het gebouw en terrein uitdrukkelijk van toepassing.

Lid 6: Na afloop van de huurperiode wordt een definitieve factuur opgemaakt waarin alle wijzigingen zijn opgenomen.

Artikel 2: Waarborgsom

Naast de in artikel 1 vermelde huurprijs is de huurder aan de verhuurder een waarborgsom verschuldigd (zie prijzen overzicht). Deze dient voldaan te zijn binnen 14 dagen na definitief worden van de reservering. In geval van een last-minute reservering dient de waarborgsom uiterlijk voldaan te zijn voordat het gehuurde in gebruik wordt genomen. .

Artikel 3: Huurperiode

Lid 1: De huurperiode gaat in om 17.00 uur op de 1e dag van de reservering en eindigt om 12.00 uur op de laatste dag van reservering. De huurder kan eventueel op basis van beschikbaarheid extra dagdelen bijboeken.

Lid 2: Uitzondering op deze tijden vormt de huur van de accommodatie in dagdelen.

Lid 3: Artikel 10 van de Algemene Voorwaarden kan invloed hebben op het moment van ingaan van de huurperiode op de zaterdag.

Lid 4: In overleg kan hiervan afgeweken worden.

Artikel 4: Definitieve reservering

Nadat de huurder een reservering heeft geplaatst op de website beoordeeld de verhuurder de reservering. De reservering is definitief nadat de verhuurder de reservering heeft bevestigd. Ter bevestiging ontvangt de huurder hiervan een email. Verder dient de borgsom binnen 14 dagen na dagtekening zijn ontvangen. Indien deze niet binnen 14 dagen is ontvangen houdt de verhuurder zich het recht voor om de reservering onvoorwaardelijk en zonder nadere kennisgeving als beëindigd te beschouwen. De verhuurder kan dan de overeengekomen huurperiode weer toezeggen aan een andere huurder.

Artikel 5: Annuleringsclausule

Wanneer de huurder tot een maand voor de aanvang van de huurperiode de overeenkomst opzegt, is aan de verhuurder een bedrag verschuldigd van 50% van de huursom. Dit bedrag zal worden gerestitueerd wanneer voor de periode waarvoor is geannuleerd een passende huurder wordt gevonden. Wanneer de huurder minder dan een maand voor de aanvang van de huurperiode de overeenkomst opzegt, is het volle huurbedrag aan de verhuurder verschuldigd. Dit bedrag zal worden gerestitueerd wanneer voor de periode waarvoor is geannuleerd alsnog een passende huurder wordt gevonden. De waarborgsom zal in beide gevallen worden gerestitueerd met aftrek van € 50,00 administratiekosten.

Artikel 6: Contactpersoon verhuurder

Voor de huurperiode zal de verhuurcoördinator of een bestuurslid van de verhuurder als contactpersoon optreden.

Tijdens de huurperiode zal de verhuurcoördinator, de beheerder, een bestuurder of een gastvrouw/heer als contactpersoon optreden. Alle aanwijzingen die door of namens deze personen gegeven worden dienen onmiddellijk en stipt opgevolgd te worden.

Artikel 7: Zorgplicht, schoonmaak en aansprakelijkheid voor schade

De huurder wordt geacht het gehuurde in goede staat van onderhoud en schoon te hebben ontvangen en zal het na gebruik ook weer in goede staat van onderhoud en schoon aan de verhuurder ter beschikking stellen. De huurder is verplicht op de in artikel 3 aangegeven tijd aan het einde van de huur de sleutels aan de contactpersoon te overhandigen en alle eventueel ontstane schade te melden. Verder zal deze contactpersoon in het bijzijn van de huurder het gehuurde inspecteren en de huurder zo nodig aansprakelijk stellen voor geconstateerde schade aan gebouw, terrein en/of inventaris. Voorwerpen welke bij de aanvang van de huur aanwezig waren en aan het eind van de huurperiode ontbreken, worden op kosten van de huurder vervangen. De hiervoor gemaakte kosten zullen verrekend worden met de waarborgsom. Indien de kosten van de schade het bedrag van de waarborgsom te boven gaat, is de huurder aansprakelijk voor het resterende bedrag. Zo mogelijk is de huurder verplicht de schade voor zijn vertrek te (doen) herstellen en eventueel te voldoen

Artikel 8: Restitutie waarborgsom

Indien geen schade aan gebouw, terrein en/of inventaris is geconstateerd en indien de huurder ook aan alle verplichtingen voortvloeiende uit deze overeenkomst heeft voldaan, zal de waarborgsom zo spoedig mogelijk na het einde van de huurperiode aan de huurder worden gerestitueerd door storting of overschrijving op een door de huurder aangegeven bank of girorekening. Indien geen rekening is opgegeven wordt de borg teruggestort op rekening waarvan betaald is. Voor zover dit niet de rekening t.n.v. de huurder mocht zijn, wordt toch de verhuurder te allen tijde geacht rechtsgeldig te hebben betaald, tenzij kwade trouw van de zijde van de verhuurder bewezen wordt.

Artikel 9: Beperking gebruik gehuurde

Lid 1: Het is de huurder niet toegestaan het gehuurde te gebruiken voor andere dan hier onder genoemde doeleinden.

  1. Scoutingdoeleinden
  2. Kamperen en logeren en de daarbij behorende activiteiten
  3. Sport en spel bedoeld voor de huurder
  4. Vergaderingen en lezingen voor eigen leden

Lid 2: Het is de huurder verboden het gehuurde geheel of gedeeltelijk in onderhuur af te staan.

Lid 3: Overnachten in een andere ruimte dan de speltakruimten en de centrale ruimte is niet toegestaan.

Lid 4: Per speltakruimte en de centrale ruimte mogen maximaal 16 personen overnachten, in totaal dus maximaal 112 personen in het gehele gebouw.

Lid 5: In het “Trappershonk” mag niet worden gerookt.

Lid 6: De nachtrust gaat in om 22.00 uur en duurt tot 8.00 uur. In de rustperiode is het niet toegestaan om elektronische of mechanische geluidsmakers te gebruiken (o.a. geluidsinstallaties, bands, megafoons en muziekinstrumenten). Op het terrein dient dan rust te heersen.

Lid 7: Het is niet toegestaan feesten of ander gelijksoortige activiteiten buiten het Trappershonk te ontplooien waarvoor een evenementenvergunning is vereist, zoals benoemd in de Algemene plaatselijke verordening van de Gemeente Dronten. Indien dit wel gebeurd is wordt de volledige borg ingehouden als boete en blijft de huurder verantwoordelijk voor alle ontstane schade.

Lid 8: Het gebruik van professionele friteuses is niet toegestaan. Het gebruik van een kleine huishoudfriteuse (tot 3 liter) is toegestaan.

 

Artikel 10: Rechten verhuurder

Lid 1: De verhuurder en de leden van de groepsvereniging zijn bevoegd te allen tijde de verhuurde accommodatie te betreden.

Lid 2: De opkomsten van de Flevo-scouts zijn op zaterdagmiddag van 12:30 tot 17:30 uur. Zij dienen dan gebruik te kunnen maken van de speltakruimtes, uitgezonderd de centrale ruimte, voor de scoutingactiviteiten. Het meubilair dient dan op de oorspronkelijke plek te staan. De bagage en overige materialen dienen dan in de centrale ruimte gestald te zijn. Na overleg is het mogelijk dat er een kleine kookgroep die het avondeten voorbereidt aanwezig is. Indien er geen opkomsten zijn zal dit uitdrukkelijk worden medegedeeld.

Artikel 11: Explorers, de Albert Schweitzer stam en Radix Circa

Lid 1: De bovenverdieping, boven de “Centrale Ruimte”, is via een aparte ingang aan de achterzijde van het gebouw toegankelijk voor de jongerentak de “Albert Schweitzer Stam”. Zij kunnen daar hun bijeenkomst houden op vrijdag en zaterdag van ca. 19.30 uur tot ca. 02.00 uur. Zij maken dan geen gebruik van de rest van het Trappershonk.

Lid 2: Het skadhiexplorerlokaal kan worden gebruik op vrijdagavond tussen 19:15 en 22:30 voor de opkomsten van de explorerspeltak. Zij maken dan geen gebruik van het centrale deel.

Lid 3: De stam Plus “Radix Circa” maakt gebruik van het skadhiexplorerlokaal. Zij kunnen daar hun bijeenkomst houden op zaterdag van ca. 20.00 uur tot ca. 02.00 uur. Zij maken dan geen gebruik van het centrale deel.

Lid 4: Indien een van bovenstaande situaties niet voor komt wordt dit uitdrukkelijk medegedeeld. De verhuurder zal de overlast zoveel mogelijk beperken door andere niet bezette lokalen te verhuren.

 

Artikel 12: Vrijwaring voor schade

De huurder vrijwaart de verhuurder voor elke aanspraak op vergoeding wegens schade, welke mocht voortvloeien uit het gebruik van het gehuurde.

Artikel 13: Gebruik van gas, water, elektriciteit en post

Lid 1: In de overeengekomen huurprijs is de vergoeding voor het redelijk gebruik van gas, water en elektriciteit inbegrepen.

Lid 2: Het is niet toegestaan om stroom af te tappen voor gebruik op het kampeerterrein.

Lid 3: Aggregaten in welke vorm dan ook zijn niet toegestaan.

Lid 4: De huurder kan alleen na overleg gebruik maken van het postadres van het trappershonk om tijdens het verblijf post te ontvangen. De verhuurder is op geen wijze aansprakelijk voor de post en zal deze ook niet nasturen.

Artikel 14: Calamiteiten en storingen

Lid 1: Bij betreding van het gehuurde dient de huurder kennis te nemen van het aanwezige calamiteiten plan. Indien er een incident of calamiteit optreedt, dient de huurder onmiddellijk de procedures uit het calamiteitenplan op te volgen.

Lid 2: De huurder moet een deelnemerslijst in tweevoud bij zich hebben. Een lijst wordt in een gesloten envelop bewaard door de verhuurder en de andere dient op de aangewezen plek in het gebouw beschikbaar te zijn. De lijst bevat van alle deelnemers minimaal de volgende gegevens: naam, adres, geboortedatum, noodgevallen contactnummer. De lijsten worden bij vertrek weer teruggeven.

Lid 3: Calamiteiten en storingen moeten direct worden gemeld bij de beheerder of de daarvoor aangewezen contactpersoon. Zonder voorafgaande toestemming is het niet toegestaan om servicediensten te bellen. Eventuele kosten hieruit ontstaan worden doorberekend aan de huurder.

Lid 4: De huurder dient te allen tijde een werkende mobiele telefoon beschikbaar te hebben om nooddiensten te kunnen bellen.

Artikel 15: Gebruik blusmiddelen

De in het gehuurde aanwezige brandblusmiddelen mogen alleen worden gebruik in geval van brand. Ander gebruik is ten strengste verboden. Eventuele schade en verbruikte blusmiddelen worden bij misbruik in rekening gebracht en verrekend met de borg.

Artikel 16: Verzekering

De verhuurder heeft het gehuurde tegen brand- en stormschade verzekerd. Voor zover echter tijdens de huurperiode door toedoen van perso(o)n(en), waarvoor de huurder aansprakelijk gesteld kan worden, brandschade ontstaat, is de huurder voor die schade aansprakelijk.

Artikel 17: Afsluiten gebouw

Het gebouw moet bij het verlaten deugdelijk zijn afgesloten. Er dient altijd een bestuurslid of kaderlid van 21 jaar of ouder verantwoordelijk te zijn voor controle van het gebouw bij het afsluiten. Eventuele schade voortvloeide uit het niet naleven komt voor rekening van de huurder.

Artikel 18: Schoonmaken, schoonmaakartikelen en aanwezige verbruiksgoederen

Lid 1: De verhuurder stelt aan de huurder genoeg schoonmaakartikelen ter beschikking om het “Trappershonk” te kunnen schoonmaken tijdens en aan het einde van de huurperiode.

Lid 2: De in het gehuurde aanwezige andere voorraden mogen door de huurder worden verbruikt, mits aan het einde van de huurperiode de voorraad met gelijke hoeveelheden van gelijke kwaliteit wordt aangevuld op kosten van de huurder.

Lid 3: De gehuurde ruimtes, terrein, plein en kampvuurkuil dienen schoon gemaakt te worden volgens de schoonmaakinstructie. Het meubilair dient aan het einde van de huurperiode (schoon) op de oorspronkelijke plaats teruggezet te zijn.

Lid 4: Alle vuilnisemmers dienen van nieuwe zakken te worden voorzien.

Artikel 19: Kamperen en gebruik tenten

Lid 1: Het is mogelijk om, na toestemming van de verhuurder, op het terrein te kamperen.

Lid 2: Voor tenten voor gebruik van 50 of meer personen voor verblijf en/of overnachten moet expliciet toestemming gevraagd worden.

Lid 3: Bij gebruik van tenten waarin 50 of meer personen verblijven en/of overnachten is een tijdelijke gebruikersvergunning verplicht. Deze moet minimaal 8 weken voor begin van de huurperiode door de huurder aangevraagd worden bij de gemeente Dronten. Deze dient minstens een week voor aanvang verstrekt te worden aan verhuurder. De tenten mogen niet eerder opgezet worden dan dat er een vergunning is verstrekt. De verantwoordelijkheid van het aanvragen en de kosten van de vergunning zijn voor rekening van de huurder. Indien dit niet gebeurd is wordt de volledige borg ingehouden als boete en blijft de huurder verantwoordelijk voor alle ontstane schade.

Lid 4: Tenten dienen minimaal 3 meter uit elkaar en van de gebouwen af te staan. Hiertussen mogen ook geen aanhangers en keukens geplaatst worden.

Lid 5: Per tent /keuken mogen 2 flessen propaan/butaan gas aanwezig zijn van maximaal 44 liter per fles.

Artikel 20: Gebruik terrein

Lid 1: Het is ten alle tijden verboden om met voertuigen, aanhangwagens of andere soortige vervoersmiddelen onverharde delen van het terrein te betreden. Bij constatering hiervan door de verhuurder wordt de volledige borg ingehouden als boete en blijft de huurder volledig aansprakelijk voor de ontstane schade conform artikel 7.

Lid 2: Het gebruik van caravans, vouwwagens, campers en dergelijk is niet toegestaan op het kampeerterrein.

Lid 3: Het is verboden om te graven op het terrein voor welk doel dan ook.

Lid 4: Kappen van bomen, struiken en afbreken/snoeien van takken is verboden.

Lid 5: Er is geen stroom op het kampeerterrein en deze mag ook niet afgetapt worden uit de gebouwen.

Artikel 21: Parkeren

Lid 1: Het gehuurde inclusief omliggende terreinen is afgesloten voor motorvoertuigen. Het toegangspad mag uitsluitend gebruikt worden voor laden en lossen van auto’s en kleine aanhangers.

Lid 2: Vrachtwagens en trailers mogen niet op het pad richting het terrein komen. Deze dienen geladen en gelost worden op de grote parkeerplaats.

Lid 3: Het parkeren mag alleen op de daarvoor bestemde parkeerstrook (op het terrein) en op de grote parkeerplaats voor het toegangspad. Niet op het pad zelf, in de doorgangen of in de bermen.

Artikel 22: Materiaal en objecten van de Flevo-scouts.

Lid 1: De pionier objecten en/of de patrouille velden van de Flevo-Scouts dienen in dezelfde staat achter gelaten te worden zoals ze bij aanvang van de huurperiode zijn aangetroffen. Gebruik is niet toegestaan, tenzij het huurcontract dit uitdrukkelijk vermeldt.

Lid 2: Stenen, tegels, pallets en andere materialen mogen niet worden gebruikt voor activiteiten.

Artikel 23: Vuilnis

Lid 1: Het huisvuil dient gescheiden in de daarvoor bestemde containers (PMD, glas, papier/karton en restafval incl GFT) te worden gedeponeerd. PMD dient in doorzichtige zakken verpakt in de container gedaan worden

Lid 2: Al het andere afval dan huishoudelijk (inclusief grof vuil en klein chemisch) afval dient door huurder zelf te worden afgevoerd.

Lid 3: De eventuele stookresten van het kampvuur moeten in vuilniszakken op een door de verhuurder aangegeven plaats worden gedeponeerd.

Lid 4: Indien het huisvuil niet goed wordt gescheiden dan kan de verhuurder extra kosten inrekening brengen.

Artikel 24: kampvuur

Lid 1: Het ontsteken van een kampvuur is zonder toestemming van de verhuurder ten strengste verboden.

Lid 2: De door de verhuurder vastgestelde kampvuurregels dienen stipt nageleefd te worden. Bij niet naleven volgt verwijdering van het terrein zonder restitutie van de huursom en borgsom.

Artikel 25: Gebruik internet

Het is mogelijk om de (in het gehuurde) aanwezige internet verbinding te huren voor de duur van de overeenkomst. Voor het gebruik geldt een fair use policy, bij misbruik wordt de verbinding afgesloten en zal de huurder aansprakelijk gesteld worden voor de ontstane schade.

Artikel 26: Sleutel en informatiemap

Lid 1: Huurder krijgt bij aanvang van de huur een digitale sleutel via de app Tapkey. Deze sleutel is privé en mag niet met derden gedeeld worden.

Lid 2: Bij verlies van sleutels worden de gemaakte kosten ter vervanging en eventuele extra kosten in samenhang met het sleutelplan verhaald op de huurder. Bij verlies dient altijd aangifte gedaan te worden bij de politie.

Lid 3: De informatiemap dient zorgvuldig behandeld te worden. Aan het einde van de verhuurperiode dient de informatiemap in goede staat worden teruggegeven

Artikel 27: Ontbinding

Indien de huurder niet aan de verplichtingen, voortvloeiend uit deze overeenkomst, voldoet, is de verhuurder bevoegd deze overeenkomst met onmiddellijke ingang als ontbonden te beschouwen. Restitutie van de in artikel 2 genoemde waarborgsom alsmede van de eventuele restanthuursom zal in dat geval niet plaatsvinden. In geval van faillissement of van surseance van betaling verleend aan de huurder is de curator van de huurder dan wel haar vereffenaars aansprakelijk voor het voldoen van alle voor de huurder uit deze overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.

Artikel 28: Opzegging van de huurovereenkomst door huurder

Alle opzeggingen door de huurder vermeldt in deze overeenkomst dienen te geschieden per aangetekend schrijven.

Artikel 29: Wijziging voorwaarden

De verhuurder behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van reeds gesloten overeenkomsten met in achtneming van een termijn van 30 dagen na bekendmaking van de wijziging op de website van de verhuurder of per elektronische berichtgeving. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.